سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: مسابقه‌های کشتی آزاد جوانان جهان در شهر آنکارای ترکیه در حالی با برتری تیم روسیه به پایان رسید که تیم اعزامی ایران به‌رغم کسب مدال طلای بیشتر نسبت به تیم‌های اول و دوم این پیکارها در رده‌بندی تیمی در مکان سوم قرار گرفت.

تیم ایران در این رقابت‌ها 3 مدال طلا و دو برنز به دست آورد و 48 امتیازی ‌شد. روس‌ها با دو مدال طلا، 3 نقره و دو برنز با کسب 67 امتیاز به مقام قهرمانی رسیدند و تیم آذربایجان که در حقیقت تیم دوم روسیه بود با یک مدال طلا، 3 نقره و دو برنز عنوان نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص داد. تیم‌های ترکیه و آمریکا نیز هرکدام صاحب یک مدال طلا در این مسابقات شدند.

ناکامی 3 کشتی‌گیر کشورمان اسمــاعیل گنجی در وزن 50 کیلوگرم، مرتضی رضایی قلعه در 66 کیلوگرم و حسن رحیمی در 84 کیلوگرم دلیل اصلی سقوط تیم ایران در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها بود اما برتری مدالی تیم ایران مقابل روسیه و آذربایجان امتیاز مهمی است که برای نسل رو به رشد کشتی ایران بسیار قابل توجه است و تیم‌ما در میان نمایندگان 60 کشور شرکت‌کننده در پیکارهای جهانی 2009 آنکارا پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. با این وجود کادر فنی کشتی آزاد جوانان نیز بایستی در ارتباط با حذف 3 کشتی‌گیر جوان کشورمان توضیح موجهی داشته باشد.

مجید خدایی سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان در ارتباط با حضور کشتی‌گیران ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات جهانی جوانان می‌گوید: «از عملکرد بیشتر کشتی‌گیرانم در رقابت‌های جهانی ترکیه راضی هستم زیرا آنها در حد توان کشتی‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشته و توانمندی‌هایشان را نشان دادند.» او گفت: «نکته مثبت تیم ما علاوه بر کسب بیشترین مدال طلا، پیروزی‌های کشتی‌گیران کشورمان بر حریفان روس بود.»

خدایی همچنین گفت: «در حال حاضر حداقل 4 کشتی‌گیر تیم ما این توانمندی را دارند که در رده‌بندی سنی بزرگسالان، خود را مطرح کنند و ما نیز با توجه به هماهنگی‌های صورت‌گرفته با فدراسیون، قصد داریم اردوهای مقطعی را به صورت طولانی مدت در طول سال برگزار کنیم.» وی اضافه کرد: «پشتوانه‌سازی یکی از اولویت‌های برنامه ما بود و بر این اساس اگر ما قصد داریم در هر وزن 4 تا 5 کشتی‌گیر در یک سطح داشته باشیم باید به نیروهای جوان میدان بدهیم.»

اکبر فلاح: از نظر ما ایران قهرمان است

اکبر فلاح، سرمربی سابق تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان هم گفت: «ارزش کار جوانان ایران در ترکیه کمتر از قهرمانی نبود.» وی اضافه کرد: «کسب 3 مدال طلا و دو برنز در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است و ارزش کار آنها کمتر از اولی نبود؛ آنها از نظر ما قهرمان هستند.» وی به رشدکشتی در یکی دوسال اخیر در جمهوری آذربایجان اشاره کرده و  می‌گوید در آینده باید بیشتر مراقب آنها در صحنه‌های جهانی باشیم.

کد خبر 87545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز